Markkinointitoimisto Joulumaan tontut projektipalaveerasivat. Markkinointitonttu Terävä kiirehti huoneeseen viimeisenä, takeaway-glögimuki kädessä.
”Meillä on imago-ongelma!” hän julisti käynnistäessään PowerPoint-esityksen.
Valkokangas täyttyi jouluisista kuvista. Kynttilätunnelmointia, herkkupöytiä ja nauravia lapsia. Markkinointitontut katselivat toisiaan epätietoisina.
”Tämähän näyttää jouluiselta”, yksi uskaltautui sanomaan.
Terävä pamautti kätensä kiukkuisesti pöytään.
”Pelkkää pehmeää höttöä!” hän julisti. ”Missä on voima? Missä on kovuus ja kestävyys? Missä on MIEHEKKYYS? Piilaaksossa osasivat tehdä laihdutuskuureistakin biohakkerointia! Pystymme parempaan!”
Sitten hän alkoi jakaa muistioita tonttutiimeille. ”Joulun värit. Mustaa, terästä ja maastokuvioita! Te ideoitte tuoksuja. Havu ja savu saavat jäädä, lisää myskiä ja moottoriöljyä! Ja brändityöryhmä duuniin. Kaamos – tosimiehille! Kyllä tästä vielä miehekäs joulu tehdään!”
